Myśl dnia

Czas mija szybko. Słowa nie zaprowadzą nas do nieba, ale dobre uczynki.

Św. Maria Dominika Mazzarello

11.06.2011

Zesłanie Ducha Świętego

Obiecany przez Jezusa... Pocieszyciel, Nauczyciel, Ten, który przekonuje, przypomina i doprowadza do pełnej prawdy... Był w wieczerniku...
DZISIAJ PRZYCHODZI DO CIEBIE!
Przynosi ze sobą dary: Mądrość, Rozum, 
Radę  Męstwo, Umiejętność, Pobożność, Bojaźń Bożą. 
Czy potrafisz przyjąć dar... Choćby jeden z nich:  
Dar rady, który stwarza w duszy człowieka poczucie bezpieczeństwa i spokoju, oraz gotowość słuchania głosu Ducha Świętego. Dar rady pomaga mi odróżnić prawdę od fałszu, dobro od zła. Może teraz czeka cię podjęcie trudnej decyzji, wybór drogi życiowej i na modlitwie stale pytasz: Panie, co chcesz abym czynił? 
To dar rady: - Pomaga nam w podejmowaniu decyzji,
- Pomaga wybierać zgodnie z wolą Bożą,
- Oświeca światłem, abyśmy odróżniali prawdę od fałszu i dobro od zła,
- Chroni nas przed lekkomyślnością i zadufaniem w sobie.
 Dar Rady jest szczególnie potrzebny rządzącym, rodzicom, wychowawcom, kierownikom duchowym.

 Prośmy wiec o ten dar dla siebie i dla innych, pytajmy siebie:
*   Czy w codziennych wyborach proszę o pomoc Ducha Świętego?
*   Czy dzisiaj prosiłem o pomoc Ducha Świętego oraz o dar rady?
*   W jakiej sytuacji mojego życia prosiłem o dar rady?
*   A może nigdy nie prosiłem o ten dar Ducha Świętego?